Lief Poezie Album - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu Lief Poezie Album - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu

Lief Poezie Album

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hee jong en lui.

Wat gaat de tijd hier ongelofelijk snel
Het is niet normaal maar het went wel.
Vooral de tijd met Co en Berdien.
Het lijkt net alsof ik ze maar 3 dagen heb gezien.

Voor ik het wist zaten alweer in het vliegtuig naar het drukke leven.
Maar hebben we ze hier een top tijd weten te geven.
Allebei wilden ze niet naar huis want alles is hier zo chill.
Dat is toch wat iedereen wil?!

Onder de blauwe lucht met een drankje aan de zee.
Tegen zo’n leven zegt zelfs de Yeti geen nee!
Deze twee reizigers waren zo slim om de gok te wagen.
Of het geld het waard was moet je ze zelf maar vragen.

Nadat ze weg waren zei ik tegen Sas; het lijkt wel gister dat ik ze ging ophalen.
Dat ze nu weg gaan dat is toch wel flink balen.
Ze hadden hun draai tussen de studenten helemaal gevonden.
Ik weet het nog als de dag van gister dat ze hier op het strand met een pilsje stonden.

Co was eerst huiverig voor het lokale Polar.
Maar na een goudgele rakker was hij niet meer op het strand maar constant te vinden aan de bar.
Berdien maakte het niet uit bier, wijn, rose, mix of cocktail.
Ze vond het nooit te veel.

Een grote zomervakantie is ons leven hier zijn de wijze woorden van Tom.
Je komt van stage, trekt je zwembroek aan, gaat zwemmen, eten en zuipen en de dag is weer om.
Bijna iedereen deelt deze mening met hem.
Niet iedereen… maar deze mensen hebben dan ook geen recht op een stem.

Vorige week was de POOLPARTY dan eindelijk een feit.
Voor de Lido delegatie een thuis wedstrijd!
Heerlijk met een pilsje in het water op luchtbed.
Dat is echt de formule voor dikke pret!

Berdien en Co moeten deze net missen.
De gezelligheid kunnen ze zich wel indenken maar het blijft toch gissen.
Ik kan je vertellen.
Het was zeker om over naar te bellen!!

Op mijn stage gaat alles goed alleen ben ik iedere dag te laat.
Dat komt doordat mijn opstart modus net zo snel is als traag zaad.
Maar ik heb mij tot een smoes laten verleiden,
ik kan met een jonge die iets later moet beginnen meerijden

Vorige week zaterdag was Darkraver in Club Cartouche.
En ik kan je zeggen dat was niet voor de poes.
Oh, Oh wat draaide hij hard.
Dat mag die vaker komen doen voor mijn part.

Heel de avond stond ik met een grote grimas op mijn gezicht.
Mijn mondje stond de avond niet dicht.
Niemand kreeg mij op deze stamp avond klein.
Niemand kreeg iemand klein want iedereen vond het fijn.

En vond iemand het stom.
Doe dan niet zo dom.
Rot lekker op.
Met je chagrijnige rot kop.

Alle toppers kwamen voorbij.
De avond voor niemand meer stuk volgens mij.
Wat hebben we het naar ons zin gehad.
Iedereen was van het zweet helemaal nat.

Het was helemaal niet irritant.
Wat zweet schept een band.
Lekker al die gladde lichamen langs elkaar.
Niemand die vond het storend, vies of raar.

Bram en Mattie komen over een week of drie.
Wat ga ik blij zijn als ik ze weer zie!!
Ik zit nu dan ook te typen met een grote lach.
Het zal beaamd worden door ieder die mij nu zag.

Dat worden 10 fijne en dronken dagen.
We moeten elkaar waarschijnlijk naar huis laten dragen.
Dat is hier dan ook gewoon een trend.
Maar de mannen zijn dat drank geweld wel gewend.

Oefening baart kunst zijn is een wijze leus.
Maar al ben je hier heb je geen keus.
Ook hier geld de plicht der acceptatie.
Zeg je nee, dan val je meteen uit de gratie.

Ik weet zeker dat de groep ze accepteert.
Want ze kennen ze niet en wat niet weet wat niet deert.
Ik heb echt zin om ze nu eigenlijk al te zien.
Net zoals ik dat had me Co en Berdien.

Ik heb nu totaal geen zin meer om te dichten.
Dus ga ik me maar op het einde richten.
Ik ben met mijn gedicht de titel Sinterklaas nog niet waard.
Want ik heb nog steeds geen fatsoenlijke baard.

Mijn afsluiting doe ik zonder rijm maar met het spreekwoord.

Speciaal voor Emiel;
Als er een schaap over de dam is volgen er meer.
(pluikie > schaap)

Zo nu allemaal snaveltjes uit want er komt een grote olifant die achter een berg stond te brullen met zijn ogen dicht en blies zo het verhaaltje uit.

Ik zeg;

EEN LIEFDE, de mazzel, ayo, zie je later, spater, de tering, xxx, sunchi, kus, beso en One love.

Peter.

Ps.
Als er iemand het ook maar in z’n hoofd haalt om als reactie te zetten; rijmel en rijm van het niveau lik me vessie. Dan zal ik dat niet leuk vinden :D!

  • 23 April 2009 - 04:48

    Chantal:

    nou peet,
    schitterend,
    misschien is dit een 2de carrierre ? ;)
    alles nog steeds helemaal goed dus, super !

    liefss

  • 23 April 2009 - 08:07

    Annebel:

    rijmel en rijm van het niveau lik me vessie.... zijn precies de woorden die ik zocht. maar wel leuk om te lezen;) Ik heb mn ticket echter nog steeds niet ontvangen, snap er nix van :S

    liefs

  • 23 April 2009 - 10:18

    Loore:

    Hey WP,

    Op Curacao een vervroegde Sinterklaas
    Rot op met die vent, JIJ BENT DE BAAS !!!!

    PW rules !!!!!!!

  • 24 April 2009 - 17:45

    Brenda:

    Wat een mooie rijm,
    Ik voelde mij meteen weer fijn.
    Dat kon ik wel gebruiken na gisterenavond,
    en al helemaal toen ik vanochtend opstond.
    Vanavond gaan we gewoon weer door,
    want daar is het weekend voor!
    Helaas ook mijn laatste dagen,
    maar ik zal hier verder niet over klagen.
    Wel klaag ik over mijn haarband,
    want niemand weet waar die is gestrand.
    Dus vanavond zonder haarband maar met nikies,
    los bij twee vette discjockeys.
    Nu is het wel weer genoeg geweest,
    het blijft natuurlijk geen feest!
    Oh jawel op curacao wel :D

    AYO!


  • 28 April 2009 - 11:39

    Buuv Bep:

    nou peet, of het nou in dicht vorm of gewone tekst staat. het blijft lekker klinken. chill. Jeff valt tussen ons bleekscheetjes wel op. het regent hier weer eens. dat moet wel na een week aardig weer. geniet maar doe voorzichtig de buuv

  • 02 Mei 2009 - 17:58

    Dader 1:

    wat een onzin weer :P


  • 06 Mei 2009 - 11:10

    Jaja:

    Zozo jij leert daar nog wel meer dan drinken en feesten haha

  • 07 Mei 2009 - 15:24

    El Thieso:

    En Peter die kan niets... ole ole ole
    En Peter die kan niets... ole ole ole


  • 18 Mei 2009 - 10:23

    Buuv Beppie:

    he word het niet is tijd voor een nieuwe update. of ben je te druk met chillen. wij vertrekken morgen voor een zonnebrand stage naar turkey. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Peter

Actief sinds 24 Feb. 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 10608

Voorgaande reizen:

23 Februari 2009 - 01 Augustus 2009

Stage op Dushi Korsou

Landen bezocht: