Wat hebben we het toch goed. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu Wat hebben we het toch goed. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu

Wat hebben we het toch goed.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo fans :D

Zoals ik in mijn vorige bericht al liet weten wordt mijn Papiaments beter en beter. Ik kreeg daarnet nog een compliment van de schoonmaakster op mijn stage dat ik het sprak! Ik vroeg; alles goed?? Ze antwoordde volmondig; JA, en met jou? Dus ik zeg BON!!! Nou en ze was toch trots! Toen ik haar nog een complimentje gaf over haar schoonmaak kunsten (u doet het hopi bon) kon ze het niet laten om me met een volle glimlach aan te kijken en aan haar rij met witte tanden kon ik zien dat ze het meende.
Het viel me echter wel op dat ze geen goud in haar mond had, dit zal wel komen doordat ze schoonmaakster is, maar dat even ter zijde.

Zoals veel van jullie weten zijn mijn lieftallige en altijd vroeg wakkere zus en ‘mijn scheten stinken nooit’ Co op Curacao om te kijken wat ik nou zoal uitvoer. Het zal je wellicht verbazen maar ik doe dus helemaal geen ene zak! Beetje luieren, zonnen, zuipen enzo. Alleen heeft dit alles een toevoeging gekregen sinds maandag want ik ben weer begonnen met een stage. Ik loop nu stage bij I See You, een website bedrijf en daar mag ik een beetje de website www.liveincuracao.com verbeteren, up-daten, stukjes voor schrijven enzovoort. Opzich best lachen hoor alleen werk ik met een doof iemand dus praten zit er niet in en laat ik daar nou net zo van houden.

Ik zal proberen om veel van mijn belevenissen te delen met jullie maar het zijn er zoveel dat ik niet alles kan beschrijven.

Ik ga maar beginnen bij dag een van Berdien en Co.

Na weer een onwijze kut dag te hebben gehad op het strand (het regende een beetje) zijn Annette en ik naar het vliegveld gereden om ze op te halen, toch merkte ik wel een kleine tinteling in het buikje van een soort zenuwen, ook was ik vrij stil maar ik denk dat dat kwam door de oorverdovende klanken die uit de basboxen kwamen en mevrouw van der Zwart zat heerlijk mee te zingen “Als ik denk aan al die dagen, dat ik mij zo heb misdragen, dan denk ik; had ik maar tijdmachine, maar die heb ik niet und so weiter. Eenmaal aangekomen op het vliegveld waren de twee al geland en stonden braaf te wachten. Eerst zag ik ze niet maar toen ineens ging er een hand onder en shirt en kwam er een stukje huid te voorschijn. Verblind werd ik. Het was de witte huid van Co, we hadden ze gevonden!!
De koffers pasten niet samen in de kofferbak en er moest er een op de achterbank, dit betekende ook een zitplaats minder. Berdien ging dus bij Co opschoot. Opzich relax want zo zijn ze meteen bekend met het Curaçaose rijden.
Aan gekomen bij het prachtige Lido Hotel zijn ze na wat twijfelen toch maar naar bed gegaan. De dag erna (zondag) beloofde een drukke dag te worden. Eerst naar de kerk, daarna een rondje lopen, even naar de bakker en de bijbel lezen.
Co protesteerde zondag want door zijn toch iets andere religie wou die niet naar de kerk en om geen gezeur te krijgen met deze (toen nog) Yeti hebben ik en mijn zus toen maar ingestemd en zijn we naar Mambo gegaan. Na 2 buien van zeker 10 druppels hielden we het voor gezien op hete strand want het altijd gezellige happy hour begon. Na 2 ranja en water had ik geen dorst meer want het volgende uur was er happy hour bij de buren en die wilde ik nog meemaken. Na een lange avond ranja en water gedronken te hebben zijn wij moe maar voldaan naar huis gegaan om te gaan slapen.

Maandag zijn we weer naar Mambo geweest, Dennis (de barman) was vrij en we gingen dus maar naar Mambo. Na maximaal gechilld te hebben op een fatboy en een bedje met een kleine versnapering zijn we maar weer naar huis gegaan en daar hebben we getoept (kaartspel) tot een uur of 2/3 met ranja en fristi.

Dinsdag skip ik.

Woensdag was dhr. Dennis weer vrij en zijn we met een groepje naar Cas Abou gegaan een strand met licht babyblauw water… Maar dat is tuulk overal hier :D. Ik ging snorkelen met Co en Chantal alleen hadden we er een te weinig bij ons dus Co mocht heen en dan ging ik terug. Heel eerlijk alleen had ik een baracuda gezien en Coco Jambo niet.
’s Avonds naar het TMF Cafe geweest waar we voor het eerst bier hadden gedronken, blegh. Dat wens je zelfs je ergste vijand nog niet toe! Tenzij ze voor Feyenoord zijn (wat heb ik weer genoten zondag zeg)

Donderdag zouden we gaan snorkelen bij een gezonken schip en een fort gaan beklimmen maar er was gezeik bij het Lido. Ik zal het zo makkelijk mogelijk uit proberen te leggen.
Het Lido Hotel staat op een terrein (logisch). Dit terrein is van iemand, de eigenaar (volg je het nog?), de twee gebouwen die op het terrein staan (onze kamers) heeft die verhuurd aan ene Mr. Salas. Dat is dus de dure tussenschakel. Deze mr. Salas is onlangs overleden en heeft een dikke schuld achter gelaten. Vanaf dit punt was ik in slaap gedommeld. Maar het komt er op neer dat onze borg en de huur nergens te vinden is, er wordt achteraan gezeten door de eigenaar en Wereldstage (ze doen wat!! Ik schrok ook al). Maar nu is dus de eigenaar weer verantwoordelijk voor het hotel en hun zijn fucking relax joh. Ze gaan camera’s ophangen voor beveiliging en nog allemaal andere dingen maar het belangrijkste is nog dat ze je kamer gelijk repareren al er iets kapot is. Een het aller aller aller aller aller aller aller leukst is de poolparty die gepland staat voor volgende week vrijdag.
Donderdag avond ff lekker gedronken (melk) in de Cinco en toen plat.

Vrijdag het programma van donderdag afgewerkt en daarna heel Curacao overgereden om vervolgens bij de grote Knip aan te komen en hier te gaan zwemmen en van een rots af te springen.
’s Avonds was Ricky Rivaro op Mambo en daar hebben we een dansje gedaan.

Zaterdag zijn we naar Porto Marie geweest om hier vervolgens een klein zwemmetje te maken, een klein pilsje (hij smaakte al ietsie beter) te drinken en een facking sweetie cheeseburger te eten. ’s Avonds naar Central Park geweest voor een klein feestje maar dat was niks en toen met Tom, Johan en Twan door gereden naar Mambo. We zijn via Cabana gelopen (resort naast Mambo) en hier hebben we het zwembad gezien wat we binnenkort gaan testen. Dat is gewoon een soort grot. Als gepakt worden, dan worden we van het resort gebonjourd… O, NEE!!!

Zondag was de gekste dag eigenlijk moesten we naar de kerk maar gingen varen met een collega van Robin. Zitten we met 10 man op de taxi te wachten… Geen taxi… Maar dat vond ik nou echt zo prachtig he, er zaten aardig wat mensen bij het zwembad en toen we die vroegen om te rijden stonden ze allemaal op… Dat vond ik echt weer een lekker dorpsgevoel, heerlijk. Maar goed. Eenmaal aangekomen bij de boot was er niemand te zien. Nja, kan weet je… We zitten op de Antillen. Robin bellen en bellen en uiteindelijk had ie m te pakken hoor, het wordt half 3, later werd t 3 uur, half 4, 4 uur. Hij kwam gewoon niet opdagen dus maar dat was niet erg want er was bier (ja moest wel), eten, zon, water en heel veel chille boten. We hebben dus heel de dag een beetje leggen liggen op de boot en op de boot er naast want die was wat groter. Maar het was zo gezellig joh, de tering. ’s Avonds het weekend weer uitgeluid op Wet and Wild en toen rond half 1 naar bed.

Maandag stage dag een. Ietwat te laat kwam Petertje aan met een droge strot en oogjes op half 7. Raak er maar aan gewend haha. Het is een echte HBO stage, mijn dag bestaat groten deels uit hyven en dat doen alle stagairs.

Dinsdag; stage

Woensdag (vandaag) ook weer stage maar er is nu al 2 uur geen internet dus ik kan niks doen, heb net al een half uur zitten spider solitairen en ben nu al ruim een uur bezig met dit verhaal (3 A4tjes, dat doe ik op school nou nooit). Ik kan nu eindelijk weer op internet en het is 5 voor 5, wat een timing. Vanaaf wordt waarschijnlijk weer TMF oftewel OLEEE!

Zondag hebben we trouwens een nieuwe poging tot varen en nou komt die kerel ons ophalen met de auto want hij voelde zich zo lullig. Blablablabla.

Ik ga denk voortaan ieder verhaal een spreekwoord typen.
Deze is speciaal voor mijn lieve, bijna in Ammerstol woonachtige, knuffelbeer Loore!

Ledigheid is des duivels oor kussen.

Nou dit was weer voor nu, dus snaveltjes dicht en oogjes toe. Of er komt een olifant met een hele grote snuit en die blaast zo het verhaaltje uit. Of achter twee bergen gromde een beer en toen je om keek, huh, was ie er niet meer, BRAMZI!!

XXX, Later, de Tering, Ayo, de Groeten, ONE LOVE en sunchi.

Peter



  • 09 April 2009 - 07:09

    Loore:

    Hey knuffie !!

    Jullie hebben het inderdaad erg slecht daar als ik dat zo lees. Ik vind het wel een beetje raar dat je tegenwoordig naar de kerk gaat en ranja drinkt, maar dat zal wel een eilandse tik zijn...dat gaat op Ammers vanzelf weer over !! Op Ammers zijn we nog steeds in rouw, we vallen van het één in het ander, niet te geloven !! Word tijd dat je terug komt, want het brengt niks goeds sinds je weg bent !! Ondanks dat veel plezier nog met je zussie en Coco jambo xxx

  • 09 April 2009 - 11:21

    Chantal:

    weer een schitterend verhaal hoor peet ;)

  • 09 April 2009 - 12:01

    Bianca:

    Eej Peter!

    Beter dat je weer een stage hebt! Hoop dat t daar wel allemaal goed gaat.
    Nou verder nog veel plezier met je zus en Co!

    KUS. Bianca

  • 09 April 2009 - 14:14

    Emiel:

    Hey Peewee,

    Hoe is het nou?
    Lang niet gesproken zeg. Je bent alweer 1,5 maand weg, gaat echt hard maar we missen je wel hoor!

    Heb je mijn financiele bijdrage nog ontvangen op de rekening?? ;-)

    Groetjes uit het zonnige Ammers

  • 09 April 2009 - 16:59

    Je Tante:

    ik heb het altijd al geweten maar jouw verstand komt met de jaren (het duurde dus wel erg lang) veel plezier s'zondags. Je kan lekker schrijven ik lees het met veel plezier
    Dikke kus

  • 09 April 2009 - 20:48

    De Buuv:

    Hé Peet,kan je niet beter een bijbel gaan schrijven??

    Fijn dat je de ranja hebt ondekt

    dikke knuf van de buuv

  • 10 April 2009 - 16:22

    Gerry:

    Ranja fristi melk je zal bijna geloven dat jullie of jij verstandig worden.Maar of dat waar is??????????????? groejes mams

  • 10 April 2009 - 16:22

    Gerry:

    Ranja fristi melk je zal bijna geloven dat jullie of jij verstandig worden.Maar of dat waar is??????????????? groejes mams

  • 10 April 2009 - 18:36

    Buuv Beppie:

    beb blij dat je weer tijd had voor een stukje. reuze leuk.

  • 12 April 2009 - 19:53

    Antoinette:

    Heeeeeeeeey:D

    was het leuk de berg beklimming die jullie gister hebben gedaan?
    +waren er nog veel wespen.
    maar alles voor derest goed daaro?
    ik ga weer stoppen

    dikke doeeei
    (L)
    je grote nichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Peter

Actief sinds 24 Feb. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 10610

Voorgaande reizen:

23 Februari 2009 - 01 Augustus 2009

Stage op Dushi Korsou

Landen bezocht: