Een bewogen week @ Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu Een bewogen week @ Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu

Een bewogen week @ Curacao

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

He iedereen!

Con ta bai (alles goed). Ja, ja jullie lezen het goed, mijn Papiaments wordt met de week beter en ik denk dat het nog zo'n 2 maanden duurt en dan spreek ik vloeiend Papiaments.

Het was een aardig bewogen week in het o, zo mooie en luxe Lido Hotel. De meeste waren helaas negatief maar zoals iedereen weet: Live is a bitch (sometimes).

Het begon op de maandag al met de gebeurtenis in Ammerstol waar ik wederom niet op in ga.

Na dit bericht kwam ik Tom tegen op de gang die van zijn stage was weggestuurd en verplicht 2 vrije dagen moet opnemen. Dit kwam omdat ie dronken was geweest op een feessie... Klinkt logisch toch.
Het leuke is dat Tom bij Wereldstage stage loopt. Ik zeg gelijk tegen 'm; je moet nu een mail sturen naar Wereldstage dat het niet zo vlot op je stage. Dat deed ie toch maar niet, flauw toch?!

Dan op naar Jasper. Ons aller Jappie had vorige week zijn middelvinger gekneusd op de boot naar Klein Curaçao. Wij heb heel de tijd lopen vertellen dat hij hem beter had kunnen breken want dat had minder pijn gedaan en blabla... Ook de opmerkingen als niks aan de hand of Jap help is een handje kwam vaak uit mijn mond. Het blijft zo leuk he dat leedvermaak.
Maar terug naar de kern. Hij ging dus naar de dokter want het bleef pijn doen etc. De dokter stuurde hem door naar de röntgenafdeling en daar kwam een mooie foto uit, hij had ineens een middelvinger in twee delen. Gebroken dus.
De dokter zei hem toen dat hij die en die arts moest bellen om pinnetjes erin te laten zetten. Maar dokter, vroeg Jasper, moet u dat dan niet doen of wat is zijn nummer? Waarop de dokter antwoordde; je moet maar even in het telefoonboek kijken... Gaat toch ongeveer precies zo als in Nederland.
Even verder na het informeren van moeders enzo ging hij toch twijfelen want hij kon sowieso zijn stage niet afmaken en hij wilde het liever in Nederland laten doen. Gister is meneer, mijn Lido maat, dus naar Nederland vertrokken. Daar heeft hij te horen gekregen dat er alleen maar tape omheen hoeft en geen operatie (dus ook geen pinnen o.i.d.) aan te pas komt. Lekkere dokters hier he?!

Maar nu komt het, de laatste paar dagen waren we samen vrij en kwam hij telkens s ochtends naar mijn kamer en dan chillen, word ik vanochtend wakker... Geen Jappie meer. Jammer maar het is niet anders. :'(

Als laatst hebben we Daantje. Daan is naar Nederland voor een x aantal dagen omdat het niet goed gaat met een familielid, ook hier ga ik niet verder op door maar het is wel klote!

Er zijn natuurlijk ook nog leuke kanten aan het avontuur hier op de Antillen!!

Vrijdag was dj Roog er, de tering wat draaide die goed! Ons Jap was er ook nog en ben voor het eerst weer lekker blauwig geweest, superb! We stonden de zaal een beetje te observeren (vooral ik want Jasper kan alleen maar tot nekhoogte kijken, uk). Na wat geinspecteerd te hebben vielen mij ineens de sneakers (dat vind ik mooi ja) op van een bepaalde deerne. Nog geen hoofd of iets gezien stormde ik naar Jasper op en zei JAAAAAAAP een chick hier heb sneakers aan facking lauw gek! Nog geen minuut later komt Jasper naar mij toe PEEEEEEEEEEEEEET ik heb een chickie gezien!! Kijk die daar! Ik geef die jongen een complimentje en kijk naar haar schoenen. Het was dezelfde!
Maar ik vond der niet zo leuk voor de rest dus hij mocht haar hebben. Ik stond te zuipen enzo, had geen tijd voor die nonsens. Toen ons Jap haar ging zoeken was het te laat, de vogel was al gevlogen en we noemen haar sneakergirl. Ik ga voor Jap haar naam enzo regelen zodat ie der kan contacten, hij denkt dat t een Ellis is maar ik vind het meer een Eva. Eergister dacht ik haar te zien maar toen ik erop afstapte en ze lachte om een van mijn super grappige grappen weerkaatste het felle licht van de kleurrijke discolampen in mijn ogen via haar beugel. Ze was het niet. Maar mijn zoektocht gaat voort! Sneakergirl mocht je dit lezen meld je! :d

Zaterdag avond zijn we naar Mambo gegaan, het was wel gezellig maar dat kwam vooral door de gratis drankjes van de barman :D. Tequillatje hier, Tequillatje daar, pilsie erbij en gaan.

Zondag was een weer een Mambo dag, Wet nd Wild. Dit was wel weer lachen want het halve Lido was present! Het is iedere keer het zelfde maar toch gezellig, net Ammerstol!

Maandag heb ik Wereldstage nog maar eens gemaild want ze hadden misschien een bedrijf voor me maar het is inmiddels vrijdag 14.30 uur en ik heb nog niks terug gehad. Toch lekker zo'n bedrijf dat er voor je is.
Ik heb inmiddels zelf al een bedrijf geregeld en daar had ik dinsdag dus een afspraak mee. Helemaal goed gegaan heb vandaag een soort halve goedkeuring gehad van school alleen was het allemaal een beetje minimaal qua beschrijving enzo maar heeee that´s me :D! Ik ben nu dus al 3 weken vrij en, ik weet het, het lijkt allemaal lekker, vrij op Curacao, lekker zonnetje enzo. Maar je ben het snel zat hoor dat alleen bij het zwembad leggen!

Woensdagavond heb ik eerst de week doormidden geknakt met een blik knakworsten en toen ben ik met Dennis, de Mambo barman, naar het TMF Cafe geweest. De dames zouden eerst naar Cartouch gaan want daar kan je tussen 22.30 en 23.30 gratis drinken en is alleen een ding aan verbonden, je moet een vagina hebben. Ideaal zal je denken, allemaal vrouwen binnen. NOT! Ik ben een keer mee geweest en er waren in totaal 7 mensen als klant. Dat waren wij dus. Eens en nooit meer was dat!
Ik dus met Dennis naar TMF en lekker zuipen. Er was al een deel van de Lido delegatie dus er was weer genoeg jolijt, vertier en bier :D.

De donderdag, de eerste dag zonder Jasper, begin dus alleen hahaha. Ik schrok wakker van een luid geschreeuw en nadat ik mijn geheime identiteit had aangenomen vloog ik door de schacht onder mijn bed naar buiten en redde 2 leguanen, 4 katten en 2 honden en 1 klein negertje van een brand. Na mijn korte maar o, zo realistische droom werd ik echt wakker. Ik had dorst en spoedde naar de fles 7-up en iedereen weet wat er gebeurd wanneer je te snel prik drinkt. BUUURRPPP was het! Nadat mijn buurvrouw mij toe lachte en gezondheid toe schreeuwde kon mijn dag beginnen. Ik wreef het, door Klaasvaak toegediende, zand (of in de volksmond; strontjes) uit mijn ogen en langzaam werd het mij duidelijk, het is donderdag en ik maakte een vreugde dansje op mijn bed. Donderdag, oh supersweet Thursday, voetbaldag. Heel de dag toelevend naar dat ene uurtje voetballen lukte mij goed en ik kon niet teleurgesteld worden want ik was in de winningmood en, zoals B-100 zal zeggen, mijn gevoel laat mij nooit in de steek veegde wij de tegenstander met 5-1 van de mat (stenen). Na nog even een praatje gehouden te hebben spoedde wij ons terug naar het Lido om z.s.m. te douchen zodat we nog een 20 minuten van het happyhour in de Cinco konden mee pakken. Op de nuchtere maag lekker zuipen (sorry mam). Ik vind het altijd zo raar, een happyhour vliegt voorbij. Volgens mij zit Vadertjetijd ons te fucken. Ik sprak hem laatst nog hij vertelde mij dat hij met Moedernatuur vieze dingen doet na werktijd, de tijd staat dus iedere dag een uur stil en dat hebben wij heel niet in de gaten.
Maar ff terug naar de Cinco, sta je te chillen zie je ineens 2 Marokkanen. Dat had ik nog niet eerder gezien hier. Na een scherpe blik werd het mij al snel duidelijk het waren Najib Amhali en die dikke van Shouf Shouf Habibi. Allemaal mensen wilde met ze op de foto waarvan ik echt denk HALLO DOE NORMAAL die mensen zijn ook maar op vakantie.

Vandaag breekt weer een nieuw weekend aan en zo dus ook een hoop nieuwe avonturen in het grote boek van Dikkie Dik net als in het leven van Peter Teeuwen. De komende 2,5 week staat er veel op de planning. Berdien en Co komen morgen aan en dat betekend veel lol, zee, strand, snorkelen, drank en activiteiten. Het gaat helemaal goed komen!

Ik kan nog zoveel schrijven maar ik vindt het wel weer goed geweest voor nu! Alleen nog ff een paar dingetjes!

In mijn vorige bericht was ik vergeten te zeggen dat ik de knuffels van mijn lieve vriendinnetje Marian zo mis! Bij deze Loore :D.
Ik sprak Teusie van de week nog ff en ook het schommelen mis ik hoor Teus… Dat moeten we zeker inhalen als ik weer thuis ben haha. Ik maak nu het schommelgebaar, speciaal voor jou!
Nog een ding dat ik zwaaaaaaar kut vind is dat zondag de kraker Ammerstol – Bergambacht op het programma staat. Ik kan gewoon niet meedoen, teringzooi! Wanneer de mannen winnen krijgen ze een kratje van me, dat weet moeders en dat gaat zeker goed komen, ik ben er zeker van!

Om een lang verhaal kort te maken in de wijze woorden van Ursell de Geer (ofzo); Het is hier fantastisch!

Groetjes, xxx, ayo, ciao en uiteraard ONE LOVE!

PW

Ps. voor een superleuke blog van een hotelgenoot; jeffopcuracao.blogspot.com en lees dan vooral ochtend odol!!




  • 27 Maart 2009 - 20:27

    Berdien:

    Nog nooit zo weinig kleer meegenomen, nog nooit zo'n zware en volle koffer gehad.. Poehee!! Ga m zo ff dichtknallen!! Ben er klaar mee!! Zo nog ff een drankje in de klup, vooruitdenkend aan de party van morgen!!!
    Heb al zin in het chillen, drankjes drinken, relaxen aan de zee en de activiteiten!!!
    Ciaoo
    Berdien

  • 28 Maart 2009 - 00:10

    Moeders:

    wel ja zuipen op een nuchtere maag. Goed voor je haha. Heb maar veel plezier met je zus en co en geniet er van. Ook van de ammerse rodels. Hier heb je er een. Loore komt weer op Ammers wonen.
    Kussie

  • 28 Maart 2009 - 08:30

    Sjallie!!:

    Hej Peter,

    Echt lache je stukjes elke keer..
    En ze zijn onderweg hoor.. Heb ze vanmorgen om 8 uur persoonlijk uitgezwaaid!!
    dikke kus chantal

  • 29 Maart 2009 - 08:15

    Loore:

    Hey schrijvertje !!!
    ( roeping, roeping, roeping... )
    Thanks dat je toch nog aan me dacht. Ik zie dat je moeder het al verklapt heeft, heb ik mijn briefje dus geen neuwtje voor je......maargoed....IS DAT NIEUWS ??!! Ik dacht het wel!! Als je terug komt kun je meteen aan de slag ;). Inmiddels zullen je zus en Ko er wel zijn en hebben jullie nu een feessie !! Gezellig pilsjes drinken op de Ammerse wijze, altijd prettig natuurlijk. Nou, veel plezier daar met zijn drieën en succes op je nieuwe stage dan maar. Het is dat jezelf nog aktie onderneemt.....schoolgeld terug eisen zeker ??!! Nou ja, allready waiting for new messages !! Kussie en je gemiste knuffel Mariannetje

  • 29 Maart 2009 - 11:59

    Jenny:

    Hoi Peter,

    Nou,nou, wat een verhalen;-)
    je zou er moe van worden!!!
    Ik hou je in de smiezen:-(
    Leuke tijd met je zussie en Co.
    Groetjes Jenny en de andere Kokkies

  • 31 Maart 2009 - 05:30

    Chantal:

    ''Ik was aan het zuipen,
    had geen tijd voor die nonsens.''

    Wat ben je toch weer vrouwvriendelijk.
    Mijn god hee. ;)

  • 01 April 2009 - 07:58

    Kirsten En Robbie:

    Klink allemaal erg goed....Dat schrijven is echt wel jouw ding trouwens. Doe de groeten aan Co en je zus and have fun!
    Groetjes,
    Kirsten en Robbie

  • 02 April 2009 - 22:03

    Sinta:

    peetiii...
    wat een leuk stuk weer:D ff lkkr lachen voor het slapen gaan. hier is het all gud in the hood.. morgen laatste werkdag en de zon schijnt;) iets waar ik tog zo'n btj het hele jaar op w8 maar goed het is zover dus chillen maaar:D

    kga slapen hou me op de hoogte swa!(wat je bent zowat een blacka zag ik op je hyves foto's)

    ONE LOVE!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Peter

Actief sinds 24 Feb. 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 10627

Voorgaande reizen:

23 Februari 2009 - 01 Augustus 2009

Stage op Dushi Korsou

Landen bezocht: