Je heb Up's en Down's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu Je heb Up's en Down's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu

Je heb Up's en Down's

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

He hallo,

zoals je in de titel misschien al kan lezen is er een dikke, dikke, dikke down hier en in Ammerstol... Daar ga ik alleen niet op in... De Ammersenaren zullen het weten en dat is genoeg.

Dus we gaan door met de up's.

Donderdag zat ik te chillen met Sas op der kamer... Beetje muziekie te luisteren, te ouwehoeren over niks en ik geloof foto's up te loaden... Niks aan het handje dus... Maar ineens uit het niks komt daar..... Tom.... En wat zegt Tom tegen Peter??
Peet, ga je mee voetballen? Voor dat ie voetballen had gezegd stond ik al omgekleed en wel voor z'n neus... Nog steeds heb ik die snelheid he :D.
We gingen met z'n zessen naar een voetbalveld waar ook een elftal aan het trainen was (Ammerstol ken een puntje zuigen aan de trainingsopkomst). Wij lopen het veld op en na een beetje gekloot te hebben met een bal komen er 5 a 6 wat oudere mannen het veld op. Hier gaan we nu dus iedere donderdag mee voetballen, beetje partijen. Uurtje lang, daarna een lekker pilsje en dan door naar de Cinco.
Het veld was wel leuk, je bent natuurlijk een een veld met gras gewend maar dit was wel iets anders. Iedereen kent wel de reclames van het Liliane Fonds; Dit is Moekoeboekoe. Moekoeboekoe is geboren met een klompvoetje maar houdt erg van voetballen maar kon dit eerst niet. Dankzij uw hulp kan hij nu voetballen en heeft hij veel plezier in zijn leven. Zo'n veld was het dus, beetje zandachtig met stenen en het was glad want overdag had het een beetje geregend (ja dat doet het hier ook ja). Maar WHO F*CKING cares! VOETBALLEN GEK!!

Moe maar voldaan, een schram op me kuit, 2 assists en 2 (gegeven, niet gekregen) panna's verder verliet ik het veld. Heeeeeeeeeeeeeerlijk.

S avonds lekker brakkies naar Cinco met de taxi die voor de grap weer is te laat was... Dus wat doe je dan.. Je gaat dingen verzinnen en onzin uitkramen. Als het hier overdag is zeg je Bon Dia (goede dag), nou is het zo dat claudia hier ook zit en ik begon ineens in me zelf te lachen... Want ik had een woordgrap in me hoofd. Clau Dia. Gelukkig sloeg die aan en wordt goed gebruikt :D. Nog zo een is wanneer iemand met dolfijnen heeft gezwommen en dan vragen hoe het was; het was zeker dol-fijn... Ach jah je moet toch wat met je vrijetijd.

Vrijdag zijn we naar de Boot gegaan, het was best gaar want de Dj stond op het overdekte deel en wij niet... De boxen wilde ze niet buiten zetten want ze waren bang dat t ging regenen.. Wat niet gebeurde uiteraard. Na een paar uurtjes gingen we slapen, rond half 3 ofzo.

Zaterdag ging de wekker om 7 uur en na drie snoozers moest ik eruit want we gingen de Christoffelberg beklimmen... Wat een vet iets is dat zeg... Het begin was zwaar klote want telkens had je van die koopgoot treden maar dan van 50 cm hoog, fucking zwaar... Wanneer je ongeveer op 2/3 komt wordt het vet... Dan moet je echt klimmen af en toe.. wat lache zeg!

Na een ongeveer een uur in de hitte gelopen te hebben waren we eindelijk boven. JEZUS WAT MOOI!! Het leukste komt nog... Staan we eindelijk bovenop, nog op een rots geklommen wil ik een foto maken, kijk ik naar rechts komt er daar een wespen zwerm aan WAAJOO (dubbel A dubbel O) zoiets had ik nog nooit gezien. Dus wij van die rots af, op de grond gaan zitten en niet bewogen... Niemand zei ook wat behalve mevrouw Annette "Ik ben bang..." (2 seconde later) "Aaaaaiiiigght foto's maken" en dat zijn mooie foto's geworden joh.. Het waren er echt honderden gewoon, die wespen. Wel leuk om mee gemaakt te hebben. (Note to Co en Berdien; neem schoenen mee want dit gaan we zeker doen!)

S Middags naar een strand geweest, Lagun. Daar schijnen schildpadden te zwemmen.. Ik heb me daar wat af gesnokeld, heel veel mooie vissen gezien maar geen schildpadden... potver! Next time better.

Bij thuis komst vraagt me buufie, heb je me vannacht nog horen schreeuwen... Ik kijk verbaasd en vraag had je bezoek dan? Dat was dus niet zo, ze had de 'achterburen' oftewel de verhuur per uur kamers ff duidelijk gemaakt dat ze wilde slapen... Ik heb er toen ik thuis kwam wat van gehoord en toen ik wakker werd (respect haha) maar ik had de buuf niet horen scheeuwen... Drank of moeheid...?

S avond niks gedaan en heel de zaterdag geen druppel op... WHAT?

Zondag uitermate fit wakker geworden en overdag bij the pool gelegen om vervolgens rond een uur of 5 naar Mambo te gaan voor wet and wild... Bij Mambo werkt een hotelgenoot achter de bar... die matst ons zo nu en dan (altijd) met de prijzen (gratis) ideaaaaaaaaaal.

Maandag zitten wachten en wachten en wachten op mail van wereldstage maar dat duurt en duurt en duurt dus ik heb ze maar ff gemaild.. Niks terug krijgen tuurlijk...
Vandaag heb ik ze gebeld en de vacature waar ik op gereageerd had (van hun site nb.) was al vergeven... Wat moet dit bijdehandje weer zeggen; zal je dan je site niet is updaten. Dat gaat zsm gebeuren :D. Maar wonderbaarlijk genoeg hadden ze ineens een stage voor me. Ik mail terug met dit en dat en zus en zo.. Maar krijg ik gewoon weer niks terug.. PFFFF!

Morgen reis ik weer af naar Klein Curacao om daar weer een daagje mee te helpen en centen te maken. Lekker hoor... Alleen maar Nederlanders en wie weet wel de liefde van me leven.. uhu..

Hier vragen veel mensen vaak van heb je nog geen heimwee ofzo?
Tuurlijk heb je wel is momenten dat je denkt van hadden de mannen er nou maar bij geweest maar dankzij het internet heb je zoveel contact met iedereen. Dus daar heb ik nog geen last van en wanneer je denkt van jezus ik wil echt ff chillen met me vrienden dan loop je gewoon naar het zwembad en dan duik je het van je af... WHAHAHAHAHA!!
Het enigste wat ik echt oprecht mis is het voetballen... dat is toch iets waar ik iedere zondag nog mee in me hoofd zit terwijl ik vaak zat op zondag denk van NEE IK HEB GEEN ZIN!! Maar als je het eenmaal niet meer kan dan besef je pas wat je mist. Maar gelukkig heb ik een mamma die mij tijdens de wedstrijd op de hoogte houdt van de scores. Keep up the good work. Iedere maandag is de eerste site die ik bekijk www.ad.nl om de rangen en standen te bekijken.

Maar ik houd er weer mee op want ben het zat... Over 10 dagen komen zus en Co en dat wordt feest :D.

Voor foto's enzo verwijs ik jullie naar mijn hyve peenani.hyves.nl en dat was het wel..

One Love, xxx, groetjes, ayo, los griefos en de tering!

Peter





  • 18 Maart 2009 - 08:02

    Sally:

    Dus uiteindelijk toch nog een stage gevonden ;) hoop voor je dat het door gaat :)

  • 18 Maart 2009 - 09:20

    Gerry:

    Ja lang leve de sms. kussie

  • 18 Maart 2009 - 10:37

    Matthijs:

    Peet peet, weet je wel zeker dat je bij de goede opleiding zit? Je schrijft retesuccesvolle columns gek:D

  • 18 Maart 2009 - 10:52

    Loore:

    Hey lief,

    Ik sluit me aan bij Matthijs, je moet echt een ander vak gaan kiezen. Super verhalen joh !! Alleen jammer dat je niet vermeld, dat je mijn knuffel zo mist...;)
    Ik begrijp goed dat je een dikke down hebt, wat dat betreft is het KLOTE dat je daar bent !!!! Verder weer leuke dingen meegemaakt gelukkig, nu nog je stekkie voor school, wat een gezeik met die zogenaamde wereldstage. Het lijkt wel of die lui geen reet uitvoeren man. Nou, veel pleziertjes nog enne...zorg idd wekl dat die liefde van je leven in Hollanda woont hè !!!!

    Kussie en een knuffie

  • 18 Maart 2009 - 13:15

    Chantal:

    Wat een knuppels bij dat wereldstage joh.
    Go get them ;)

    (L) !

  • 19 Maart 2009 - 15:45

    Fam. Dejong =p:

    heeejhallooótjes daar

    allesgoedmet u?
    hier wel maar ja
    het is hier wel warmer als toen je weg ging :P

    maarja ik ga weer stoppen want ik weet helemaal niks meer! :D

    adioooos'yes
    xx(L)

  • 19 Maart 2009 - 17:32

    Cootje:

    He Peet

    Klinkt nog steeds even goed daar als in het begin en die stageplek die komt vast nog wel tel inmiddels af in trommels moet er nu nog 6 hier vandaag weer een daagie zon gehad maar was maar een graadje of 10 dus brrrrr spreek je snel weer zal al je tips proberen te onthouden en niks vergeten mee te nemen

  • 19 Maart 2009 - 20:32

    Berdien:

    Schrijf Co en mij maar in voor de donderdagavondpot!!! Zullen wij Hollanders die anti's is ff laten zien wat voetbal is...
    See ya over een weekie!!! :)
    Ciaoo
    xx

  • 20 Maart 2009 - 15:07

    Buuv Bep:

    klinkt toch niet echt als werken,stage. ik heb vakanties gehad die minder waren. hoop dat je gauw een plekkie heb. anders moet je volgend jaar weer. haha.

  • 26 Maart 2009 - 15:18

    Familie Dejong:

    heeeeeeeheeeeee,
    allesgoed daaro
    &morge je oma jarig die word al 25.

    maar we weten niet meer wat we moeten zeggen

    doeeeeeei (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Peter

Actief sinds 24 Feb. 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 10631

Voorgaande reizen:

23 Februari 2009 - 01 Augustus 2009

Stage op Dushi Korsou

Landen bezocht: