Discovering a whole new world - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu Discovering a whole new world - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter Teeuwen - WaarBenJij.nu

Discovering a whole new world

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallotjes,

ik weet niet meer waar ik de vorige keer ben blijven haken maar ik begin gewoon maar ergens en dan zien we wel waar we uitkomen toch..

Er stond iets leuks op de planning. Ja echt waar hoor.

Vier jonge, onbehoude en bovenal avontuurlijke avonturiers gingen een nieuwe wereld ontdekken... De onderwaterwereld wel te verstaan.

Een duikcursus, 6 duiken verspreidt over 3 dagen en een theorie toets om het af te maken. Wanneer je de toets haalt heb je je PADI en mag je overal ter wereld duiken (tot 20 meter)

Nico, Jeroen, Roel en ik dachten nja.,. lets do it.

Weet je hoe moooooooooi het is onderwater.. Zo vet he.. De vissen zijn bloed nieuwsgierig en komen in hele scholen naar je toe en chillen m dan gewoon mee onderwater.. zo lache he.. Als je omhoog kijkt en je ziet die vissen boven je zwemmen lijkt t gewoon net alsof ze vliegen boven je..
Ook het koraal en de wezens onderwater zijn echt niet normaal mooi, echt een hele andere wereld.. Alle soorten en maten vissen chillen m 24/7 met elkaar.

We hebben veel oefeningen moeten doen maar die waren allemaal niet zo lastig gelukkig. Bril af doen onderwater en leeg blazen, je trimvest uit en weer aan doen onderwater en allemaal van dat soort dingen... Super vet.

De laatste duik moesten we zelf in mekaar zetten en zelf leiden enzo.. Ook zelf zwemmen voor de nieuwsgierige aagies. Ik was de leider, tja he geboren leider. Maar we mochten tot de 18 meter diep en we gingen tot JAWEL 17.9 meter. Goed he...
We kregen van de instructrice een dikke 9 omdat we goed op elkaar lette en omdat ik stopte voor een trimsessie (je vest een beetje opblazen zodat je niet naar beneden zakt). Die trimsessie was helemaal per ongeluk want in wachtte gewoon op iedereen :D.. Maar WHO CARES?
Daarna de toets... 249 bladzijdes in een boek... 14 hoofdstukken.. Leren.. Hmmzz, heb ik daar zin in? Neeee... en zo had niemand dat.. ik ben tot H7 gekomen en vond het wel best. We hebben allemaal de toets gehaald dus leren hoeft niet.
Nou moet ik wel bekennen dat we de toets een beetje met mekander hebben gemaakt, we zaten met 5 man buiten aan een tafeltje en binnen zaten de intructrices, af en toe overleg was geen overbodige luxe.

De tweede dag duiken was wel zwaar. Het was een zondag.. We hadden vanaf 20.00 t/m 22.00 een bus afgehuurd, de Loko Bus.. Nou wat een feest was dat zeg.. GEKKENHUIS.. 40 man in een bus kei en keihard zuipen en feesten.. (foto's peenani.hyves.nl) daarna zouden we niet meer drinken maar aan het water gaan. Er was namelijk nog een klein feestje in de Nachtwacht.. De afspraak konden we (onbegrijpelijk maar goed) niet na komen... We zijn met spagetti benen naar huis gegaan en de dag erop om 9 uur weer het water betreden.. We hadden al meegekregen dat je door de ademautomaat kon nekken en dat er dan heel veel vissen op afkomen. VET TOCH.. Helaas moest er niemand over t huigie.

Verder hebben we vooral gechilld, gefeest, gezopen, gebbqed genikst, geallest.. Je kent t wel.

Je komt hier wel veel bekende mensen tegen ff een lijssie..

- Najib Amhali
- Sander Keller
- Michel Vorm
- Edgar Davids

Allemaal voetballers bijna.. Lache he... :D

Volgend weekend een voetbal toernooi van 2 dagen op een hockeyveld.. Dat wordt weer een mooi feessie..
Het weekend daarna naar Bonaire waarschijnlijk, eerst een dag duiken en dan een dag wakeboarden en zeer waarschijnlijk eind juli naar Aruba als Wilco en Jan10 daar ook zijn..

Kan slechter toch..

Ik ben het weer zat dus ga er weer een eind aan borduren/breien.. Kan wel beter borduren moet ik zeggen.

Dan komt hier het spreekwoord van de eeuw;

Ra-ta-ta-ta-ta-ta-at-ta-taaah

Een appel die met een peer vergeleken wordt valt verder van de hoge boom als er veel wind staat.

Mooigie he..

Ik zeg HASTA LA PASTA DIT WAS DE VILLA..

One Love, Ayo'tje, xxx, de groeten, spreek je, los groevos en dag.

Pwninani

• 09 Juni 2009 - 07:24

Bianca:

Heey Peter!

Zo, lijkt me echt super leuk duiken! :)
    Echt leuk dat je dat hebt gedaan.
    Hoop dat het verder ook allemaal goed gaat op stage enzo, maar dat zal vast wel. ;)

Veel plezier nog enne duikse van t weekend!

X Bianca.

• 09 Juni 2009 - 08:58

Loore:

Hey WP,

Je hebt het slecht daar man, het word tijd dat je weer naar huis komt ( ben je het zelf niet mee eens waarschijnlijk ) Nog bedankt voor de kussen en de knuffel voor mijn 29e verjaardag ! Het was een heel gezellig feestje, heb vooral erg om Emiel en Rowan gelachen, ze hadden een aardig borreltje op zeg maar... Dat duiken klinkt zekers goed, ik heb wel een aantal keer gesnorkelt en dat is al super gaaf !! Verder schrijf je niks over je stage maar dat zal wel goed gaan zo af en toe tussen al die feestjes door. In ons nieuwe huis gaat alles best snel, dus we wonen bijna weer in het gezellige pitoreske durpie !! Veel plezier nog lieverd en we spreken elkaar in augustus weer !! Kussie

• 09 Juni 2009 - 13:25

Tall.:

Jezus.
    Wat heb jij het zwaar.
    Je ben wel toe aan wat vrije dagen zeker ?! ;)

• 24 Juni 2009 - 19:05

Buuv Bep:

het word tijd dat hier weer eens opduikt. je moedertje van nog maar amper 49 is de weken al aan t tellen. ze steld het welkom natuurlijk wel lekker 2 dagen uit. lekker puh